Sunday, February 27, 2011

Tips:My make-up review and mencuci muke dgn care yg betul

Assalamualaikum..

Hye everyone...sihat ke??da mkn lom??Tgh buat ape??Ini adelah soalan umum yg biase diajukan oleh sesetengah pasangan yg sedang dilamun asmara!Kau FAILED..perenggan pertame da merapu meraban..

Anyway..today aku nak kongsi tips on how i use my make-up.Aku pon x expert disebabkan aku TIDAK  expert lah,maka aku bertekad dan nekad untuk berusaha mempelajari cara2 make-up demi menjage air muke aku yg x berape nak GOJES!!TETT..


Ececece...malu lah..haha...the latest one picca..tak latest pon same je sbb aku nye make-up step same je..cume pipi mengembang or mengecut,lps tu ade wrinkle ke idak..Take a notes *Low quality picca because bkn DSLR lensa..Ngeee..Basicly ,step below:

Safi Moisturizer-yg warne hijau tu..cz amat membantu moist kan kulit aku yg kering!!
ST sunblock cream-fully UV protection
Lelan Vital concealer-tutup my eye-bag yg mcm beg sampah warne hitam tu.
Lelan Vital foundation-this one basicly step,and u oll konpom da tau
Maybelline eyeliner-buat mate nmpk besar.
Silky girl blusher-aku pakai yg orange color
And for lips ,Nivea lip balm and lip gloss orange color jgk brand silkygirl je.

Tang lips tu,kalau aku rajin aku pakai la lip gloss,kalau tgn ni malas sgt hati pulak kate jgn so aku memang pakai lip balm je!Mascara pon jarang2 je..kalau ade special occasion baru melaram !!Eh,,before aku x igt,aku list make-up brand tu ikut step aku pakai make-up.
* Compact powder or loose powder memang aku x lyn.

...........................................................

Lps da make-up cantik-cantik,u oll HARUS,WAJIB,MESTI cuci muke u oll.Disebabkan kulit anda mau berehat jugak dan bg peluang untuk kulit bernafas.Especially kalau waktu malam kene cuci muke lps pakai make-up ok:
  1. Remove make-up menggunakan make-up remover..I suggest u oll pakai yg liquid rather than wet tissue remover.Because yg liquid betul2 menucuci jauh ke dalam kulit u oll.
  2. Lps tu bilas dgn air,bg membuang kesan yg tertinggal juge membersihkan make-up remover td.
  3. Jangan lupe jgk facial cleanser.Itu juga sgt penting dan membantu membersihkan kulit u oll
  4. Last,pakai moisturizer/toner.Sgt penting okey ,menyegarkan kulit muke u oll.
Lepas tu nak tdo ke,nak solat ke,nak makan ke,Korang buat lah,sebab muke da bersih anda bebas melakukan ape sahaja yg anda suke.LOL!!

p/s:kalau da tau x pe la,aku nak share kt korang je:)
Thanx for reading this entry

No comments: