Wednesday, February 9, 2011

Please behave!!


Assalamulaikum..:))

Straight to the ampang point....xnak bebel panjang ,td aku pergi salah satu tempat nikan bertujuan untuk mengeluarkan my saving money!!x perlu aku hide la ...aku ckp terang2 pakai spotlight deh!!POS Malaysia tempat itu...
Da settle isi form aku pon p la tekan nombor...in a few minutes turn aku....aku pergi ke kaunter dgn jln kedek2 ni ....

Mud aku x bape nak bgs ( tp mention dulu xdk kene mengene la kan dgn mud aku )and aku berharap staff dieorg ni dpt serve aku baik2 la...i mean da tugas dioerg mmg kene serve customer as good as they can ( betol ke ayt aku ni...)lantak la...cam slogan yg kite selalu tgk kt mane2 tmpt kecuali public toilet beb.."IT'S OUR PLEASURE TO SERVE YOU"....tp certain je kot yg ikut slogan tu..serve mcm self-service jek!!

Tapi...........ouh tidak.....berasap2 telinge aku....muke merah mcm udang bakar!!Aku sampai je kt kaunter ,staff die buat dekk je ngn aku sambil ber'sms' menggunekan hp cap ape pon aku x pasti!!Mungkin hp baru taksub sgt that why la agak 10 minit jgk aku berdiri mengadap muke die yg tak berape nak kachak tu!!Come on la der...u tgh keje so buatla care nak keje....mentang2 la lu duduk wa berdiri di atas lantai yg x bape nak bersih tu kan....u nak x nak je nak serve i...( hati memang da panas tambah pulak parking kete jauh kene meredah panas mentari lg ) nampak tak aku tgh hot ni!!

Kenape jd begini??kenape ??Tak pernah terfikir ke u oll kenapa  selalu ade sikap begini di kalangan  masyarakat kita..Pergi  keje sebab aku mmg kene keje..cmtu je ke...Ataupun x boleh x masuk keje nanti mak aku marah ataupun pergi keje sebab boleh ngorat boss..adeh...macam tu ke reason u pergi keje??

Bebs u keje kene ade misi dan visi der.Itu dinamakan keje.Bukan pergi keje sesuke  dan sesedap rase lu je,,,U  suppose to give a good moral to all people around u, if u xnk jd pekerja teladan ke tauladan ke go to ladang ke..Tapi u kene pikir u ade tanggungjawab dan tugas yg perlu di jalankan...So tunjukkan sifat yg bagus dan bermoral sket der...psl hp ke awek ke makcik ke pakcik ke ..itu di luar bidang keje u der!!

Aku agak terkilan la dan sedih..tett..x pasal2 nak sedihkan. ( mcm gedik je kau ni ).hee....Bile tgk perangai2 yang sebegitu rupe and bukan pes time aku kene cmni da bertime2 dah...Ini la orang Melayu kite....tolong la berubah  sikap,,,tolong sgt2,,,kau baru je keje cmtu belom jd boss lg. tapi da lagak mcm boss.Eh boss pon x behave mcm tu ok....betul kate kate bekas PM kite Tun Mahathir "Melayu mudah lupe"...yess .....very the true la u said like that....

Pesanan yang jujur:behave ok!!
Thanks for reading this entry

No comments: