Sunday, February 6, 2011

Kau Listen ape die kate!!

Assalamualaikum my followers and readers..

Al-kisah about si cilik petah berkate2 hingga mengelirukan si pendengar..kalau si pendengar da familiar dgn kate2 n ckp2 die x pe la..kalau yg pes and time mendengar  mcm mano!!If u oll da follow entry about si cilik ke sekolah u oll mesti tau lah ...ok about ank sdare aku yg si adeknye tu..si adek ni kalau bercakap mmg power wa ckp sama lu mengalahkan jurubahasa kau..additional n special dgn sore serak basah ala2 kambing g2...

* nak pergi surau tp mcm nk pergi konsert kau ni adek!!

Well si minah ni a.k.a si adek  sgt suke bergaye tidak mengira waktu,tempat dan kawasan2 same waktu dengannye.Bile mulut da pot pet pot pet maka personaliti perlulah seiringan dengan mulut.Tgk gambar kt ats ni sudah cukup membuktikan si budak ni sgt kepelikan seiring dengan percakapan.

Jom aku rungkaikan beberape perkataan si adek  yg aku dapat kesan sepanjang kajian yg telah aku buat ( ko ni biar betik ,kajian la sgtkan )..jeng..jeng..jeng...

"Mama nanti kite nak pergi STEKO kan...??( Aku kejakunan sebentar tatkala mendengar si cilik ni berkate2..)Ape yg dimaksudkan oleh STEKO adalah...tettt!!
"Nanti nak keluar kan adek nk pakai TOSKIN..."kali kedua kau tertipu dgn kate2nye...x payah aku bgtau la korang mesti tau ape jawapan yg sebenar2nye enn..:)) and lagi ye nyah..
Si adek ni suke terjerit2 dan selalu menangis dgn tahap melampau..That why sore die mcm rimau...
"Sambil menjerit ..mama ambikkan adek TOWLE!!..gabungan TOWEL + TUALE...."
"Wawa suke mkn KERISMIS kan...when she talk to her cousin..last 2 day dlm kereta ,on d way nk g giant"

Inilah realiti hidup ULLYA HIJRIAH a simple word jd complicated..Adeh...
STEKO = TESCO
TOSKIN = STOKIN
TOWLE = TOWEL
KERISMIS = KISMIS ( RAISINS )

Bile aku gelak die marah dan terus melebarkan muke nye yg atready mcm pinggan and mcm bebola ikan pon ade..Abeh ko ckp memang x betol la adek!!X payahla nk marah.Actually banyak lg ayt2 terbalik die tu tp yg ini saje aku dpt statekan..:))

* Adek with her luv sister a.k.a kakak...

Si kakak ni x yah ckp la...mmg petah sampai patah la kalau da bercakap..memang kau xkn menang la ckp ngn die...Bagus le kome ber2 ye sorang pembelit seorang lg pemutar dan belit...Idaknye dinamakan adik beradik ye!!

 *Ececece..killer pose by si pemutar dan belit

End of adek punye cerite...
Thanx for reading:))

No comments: