Saturday, February 12, 2011

bukan roadblock tp SUNBLOCK


Assalmualaikum

Jari aku sekarang semakin rajin untuk menghupadate block.Salah satu sebab kenape jari aku sgt rajin sbb aku bosan...kedua aku rase baik hati nak kongsi tips and share info yg bagus selagi aku mampu dan ketiga semuanye adalah dihujung jari anda...yess ..sebab yang sgt kukuh untuk menyokong hujah aku  *Boleh jgn merapu x!!hehe.. 

U oll tgk sekarang ni nyah (aikk da lame rasenye aku x gune perkataan 'nyah')..cuace kembali panas ,bahang mentari menyebabkan aku berjalan samil menutup mata!!Mau x tutup mata da silau sgt dgn cahaye matahari..mungkin lapisan ozon semakin menipis sebab itulah kepanasan tahap microwave yg seakan mahu meletup.Bile da panas u oll yg gegirl tu mesti semacam x mau kuar rumah an..sebab ape??Takut kulit burn la,nanti kedut2 la n hape2 jadah yg berkaitan dgn kulit la!!

X nak bebel da...Tengok gambar aku upload ni


Tadaa....cream ini bukan disapu pada cakes or cupcakes tp berfungsi untuk disapu pada muka anda...hihi...Ok this product called Sendayu Tinggi ( ST ) Sunblock cream..Aku pakai since over 1 year kot...because kulit aku mmg cepat burn and aku memang taksub sgt dlm penjagaan kulit muke.Lets cikidot ape kelebihan ST sunblock cream ni ok:

Keistimewaan Sunblock Cream For UV Protection:
 •  Mengandungi pelindungan matahari dengan kadar SPF 35.
 •  Melembapkan wajah dan menghalangkan kulit daripada rosak, kasar dan    pigmentasi.
 •  Tahan selama 8 jam.
 •  Ia tidak berminyak pada kulit.

Actually ST got 2 type of Sunblock cream..If not my mistaken ,other one is Sunblock with foundation.Means that korang x perlu la bazirkan foundation korang yg sedia ade..Just sapu  sunblock ni je then siap..Tapi aku chose  ST Sunblock without foundation la ..because aku nak fully  UV protection without any additional contect...Satu lg kelebihan die ,bile pakai sunblock ni mcm da cukup comel je muke aku ni haa * gedik betul..haha...x payah kau nak pakai foundation ke bedak ke..bg aku sunblock ni da menutup segala mcm yg ade kt muke kau.

Mesti korang tertanye2..xkan untuk muke je..untuk tgn,kaki,tubuh badan ,siku..iyeaa....sabo2..aku nak cite la jab lg...Untuk kaki dan tangan pon aku pakai jgk..body??Tak perlulah bukan aku p jalan x pakai baju...aku tak  p berjemur kt tepi pantai dan aku jgk tak  berpakaian mcm Fasha Sandha terkial2 kt swimming pool...opss...silap2..ala cmne leh terlepas  taip ni..xpela...heeeeee
* Price:RM28.00 je


Ini bukan pisang yg dihias dlm bot bersame whipped cream ataupun jadah cream..Ini adalah krim penghalang sinaran matahari dgn erti kate english sunblock cream...:))This one aku pakai last year x silap..Aku pon tak berape pasti kelebihan die.

Because  this sunblock have SPF50..so aku cube la...* Amaran..jgn tiru perangai aku...sgt teruja bile melihat perkataan SPF...hehe..Yang aku tau psl sunblock ni ...aku tnye promoter mane yg bagus..then die bgtau aku Banana boat ni mmg femes ar mcm banana split yg disukai ramai kt A&W tu.Mane nak dpt bnde alah ni??Ok terdapat di mane sahaje..bersepah2 kt pasaraya tu ha...* sengal jgk die ni...

Korang boleh cari kt Watson or Guardian ...ok...

Aku nekad beli bnde alah ni apabila aku tersedar kulit aku semakin bertukar ke arah warne kulit Latin..OMG!!Sampai tersedu sedan bergegas mencari bnde alah ni untuk mengembalikan warne kulit aku kepade kulit aku yg asal..:p..korang pakai ni 15 minutes before u oll going out..kasi meresap dulu..
*Warning..jgn pakai 5 minit before u nak kuar atau gedik2 nak kuar baru nak pakai..because kalau x betol2 absorb akan menyebabkan rase pedih2 mcm kene api ..Siyes x tipu,,aku da kene pes time aku pakai!!
* Price :Rm25.00 *aku lupe aa..
Faham murid2 sekalian..

P/S:Penat da aku bebel panjang..komen la sikit ( ayt merayu2 tahap terlampau )

No comments: