Thursday, February 24, 2011

Tips:NAk cantik x??

Assalamualaikum..everyone..

Bersyukur kerana hari ini dpt lg saye menghupdate belog saye ini dgn jayanya..Eh kau nak bg speech ke??Tak adelah hobi aku memang suke melalut dan terpesong ke sudut corner.;p
X mo da bebel..aku nak kasi tips ini hari..Rase cm da lama x bg tips.Mungkin u oll da tau tp aku TETAP nk kasi tau pada yg x tau!Cmane nak hilangkan jerawat dan jugak parut jerawat..

  • Ambil kulit kayu manis then u oll hancurkan..depends la nak hancurkan cmane.Mcm aku kan aku asahkan kt tmpt yg kasar mcm batu lesung tu!!Ha..then sapu je kt jerawat and parut jerawat * Amaran!! sgt pedih okeyy.Amalkan tiap2 mlm hingga sembuh jerawat u oll.
  • Second method ,u oll ambik daun pegaga,suke hatilah byk mane tp yg fresh ..lps tu cuci bersih2 n rebuskan lebih kurang 20 minit then sapukan pada jerawat.Tunggu suam2 kuku baru sapu!!
  • Third is gune lidah buaye..ala2 aloe  vera tu haa!!Same jgk sapu je pada jerawat..
  •  * Ini pon akan bg kesan gatal merenyam sket la !!
* Sape2 yg berani mati boleh tahan keperitan dan kepedihan yg menusuk jerawat anda ,boleh campurkan kulit kayu manis dgn sedikit madu!!Power ahh !!
Harap u oll sudi2 lah bace n cube amalkan..Oppsz!!Kalau yg ade alergi kulit jgn memandai nak cube aku takut nanti tahap kritikal xdpt diselamatkan kulit u oll.

Thanx!!

2 comments:

ceotgilalensa said...

yang tak pedih ada tak?
hehehe

P U C A T said...

hee ..yg x pedih ..
2nd method la..'
air rebusan pegaga tu.