Sunday, June 5, 2011

Random thing of me in a few days...

Assalamualaikum...

Hari Jumaat baru2 ni aku hepy sebab da draw pitis berkeping-keping dr purse aku untuk membeli beberapa helai pakaian.Selepas beberapa minit ,aku murung seketika sambil termenung lantas hatiku berkata,'beli la byk2 lagi pitis balance ade lg RM11 *_).

Situasi di mana saat2 awal mendapat hasil titik peluh yang tak berapa nak berpeluh sebab duduk dalam air kondisi.Kemudian.nafsu membeli mengalahkan nafsu serakah!! * rude * sambil berbisik2 dan berbulu2 telinga aku mendengar .' Belilah jaket tu nice and simple but cheap'.Aku tak kuat dan tewas dengan hasutan yang berbaur unsur2 kegembiraan.Maka ,dengan menggunakan kudrat tangan yg tak berapa nak ade ni,aku capai dan terus membeli jaket itu!!Huhh!!Puas doe dapat jugak aku melicinkan pitis aku in one day!! * proud face *...Hahha!!

Moral of the story hari Jumaat adalah hari yang menggembirakan aku,bukan aku saje malah my lil sis because die adelah supporter untuk aku melicinkan pitis aku!!

The next day,yesterday la..hehe...Aku bermimpi untuk bangun lewat sebab aku tak perlu pergi kerje.Namun operasi bangun lewat  telah gagal kerana my luv sista telah menjahanamkan mimpi aku.Ciss..ciss..ciss...Die kejutkan aku pukul 8.15 pagi...Ouhh..no...no..tapi aku gagahkan jua sebab kiteorg ade misi penting yang perlu dilunaskan!!

Kenapa aku bagun awal??Sebab kaka aku kejutkan aku awal!!Damn!!Okay...actually aku da promised with her to clear my bed room.It's look like 'store room'.Bapak ah kalau masuk competition confirm ah aku dapat award bilik paling bersepah plus berhabuk plus berdebu.Tgklah aku merapu sedangkan aku sendiri pon tak faham what am talking about..Operasi pertama...remove bed part buang segla screw2 longgar.Then buang segala harta pusaka yang org dalam rumah aku selalu tinggalkan di bawah katil.Kirenye kalau p hantar kt kedai bundle boleh laku ah beb!!Kau nak ape ckp je..vintage skirt,chinese bra yang ala2 cheongsam tu..tak tahu dr mana lps tu kau nak jeans ..Pendek kate u can choose n pick the item that u want like u shopping at  shopping complex..Kau ade ??Tak dekan...* proud face * again.

Kepenatan mmg tahap gaban ah kan.Kau bayangkan item yang nak di let go aje dalam 2 guni besaq tu!!Belom masuk pre-loved item.Itupun nak kene pilih kot ade lg yg elok still boleh pakai.Kalau di buang syg ugek.Ye dak??After that,,tugas aku mop lantai yang da takde rupe lantai ibarat kau berjalan atas pasir..Eii terukkan...that my bad ..ya i do admit aku kadang2 pemalas.Kadang2 je tau!!

Stop here..sebab kalau aku cite entry ni akan menjadi lebih rumit.So moral of yesterday,i was tired of everything.Think about here and there while look down!!Lepas tu petang aku gembira balik..I got back the spirit..Yeahh!! 
* tepuk tangan *..You know why??Sebab berbaloi penat aku,dapatlah aku makan free..xde lah makan sgt .At least aku rase puas dgn penat yang aku dapat..Me and my family * tak cukup korum * went to Pantai Airport makan seafood celup tepung!!In English tak tahu pulak celup tepung too hapee!!Aku makan sotong,udang,filamen ketam,kepok lekko,nugget and beverage is A.B.C...Perghh....sedap syiottttt!!Syioot je yang paham perasaan aku okay :)

Penat la cite weyh bende yang tak menggembirakan hidup korang ni tapi menggembirakan hidup aku ..Miahaha..Layan pic aku sekeping boleh..Aku nak perasan jab :)

Bile kesengetan dan kesewelan melanda diri..Layan sekejab je..Kan aku da ckp lyn pic aku sekjab je.

End of penat,kenyang ,gembira dan happy-less story..We back to today topic..Hari ni aku pon tak tahu mcm mana nak gambarkan perasaan aku.Well im an ordinary human same like u all outside there.Wake up early morning,take a shower,berakfast then lunch .Go to next routine dinner and sometimes having supper rite??The next  day you will rotate a same routine like me also.Yeahh!! * gembira tak pasal *.

Hari ni da start masuk keje balik.Honestly,,aku sgt malas nak pergi keje sebab still in holiday mood.Holiday la sgt kan..Lepas tu pulak pergi opis ramai pulak yg MC and on leave.Kau rase and what do u expect??
Aku haruslah terus rase down kan .Terasa diri sgt malas untuk bekerja .Kononnya aku pergi keje buat syarat je la harini because aku tak rase mood nak keje.Aku rase mood nak dok atas katil golek2 lepas tu peluk bantal comel yang penuh dgn map!!Tetapi aku buat2 ade mood and have a chit chat with my opis mate.Terase diri begitu berharga bile ade org nak layan omong gue in.Tapi tak bermaksud aku tak buat keje okay!!Buat keje jugak 10 minit pastu sembang 20 minit.Melampau kan!!

After 2 hours hatiku berbisik hiba kenapa lah masa hari ni lambat sgt berlalu.I was like o0o0 doraemon come to me now.I need you now!!Motif??Nak mintak doraemon pusingkan mase bg cepat.Everyday i was like do  a such jerk thing!!Tak tahulah kenapa.Memang penukaran hormon menjadikan aku lebih kebudak-budakan.Hahha!! 

At the end ,mase yang ditunggu telah tibe..Aku rase heppy sgt sebab doraemon seakan memahami dan mendengar jeritan batinku.Mase berlalu begitu cepat sekali.After lunch break aku rase mcm 10 minit je aku dok kat opis tu..Lepas tu aku boleh blah dengan hati yang riang gumbira..:)

p/s: moral of the story??Tak paham kenape ayat 'moral of the story ' sgt bermakna hari ni...

Bye..thanx usha my entry:)


No comments: