Tuesday, May 31, 2011

everything about me....

Assalamualaikum..

First time kalau org tgk aku dan tak kenal aku mesti akan ckp aku kerek.Second is org akan cakap aku sombong.Namun ape yang aku mahu statekan di sini adalah you guys totally wrong!!101% salah.Because sape2 yang telah lame mengenali aku will know who i am yg sebenar2nye.

One thing u should know about me.Aku sgt friendly .Sekali lagi, aku sgt friendly!!Mane pon aku pergi biarpon aku tak kenal org tu mahupon die buat muke ketat aku still nak tegur die and start with ' dok mane??'..Then dari situlah kemesraan mula terjalin di antara aku dgn org2 yg gak bisa aku kenal in!!Just nice with other even though u don;t know him/her.Tapi jgn terlebih mesra dan jgn terlalu percayakan dgn org yg baru kau kenal dlm mase kurang 1 minit pon!!

Aku jugak adalah seorang yg suke bertanya.Bukan tanye yang nonsense or ridiculous.I'm not stupid to talking nonsense with people that i know in less 23 second.Jenis aku adalah seorang yg suke slow talk and try to get understand who they are especially ape yg die x suke dan ape yg die suke.You oll mesti tahukan manusia ni rambut je sama hitam tp ketebalan dan kepanjangan rambut adalah berbeza:).

Ape yg u oll perlu tahu adalah jage perasaan org yg baru kamu kenal.I mean kau nak bergurau ke nak melalak ke nak berak kene bertempat.Jangan hanya kerana kau da kwn dgn die kejab tadi kau pon main bantai je.Sama jugak mcm aku,kalau aku nak sembang2 buang mase yg terluang dgn org yg baru aku kenal mesti aku pk dulu samada die boleh terima ke gurauan aku.Jangan pulak tersalah kau bergurau dgn die sampai terkesot hati die sampai ke lutut..Ah sudah mmg ade la yg tak kene kan.

Aku jugak akan berhati2 dgn segala percakapan aku di mana kau ade kwn yg sgt rapat dan die anggap kau umpama poket penyimpan rahsia.Dari situlah kau kene berhati2 dan jgn reveal rahsia yg dah bff kau harapkan.Itu mmg tak bagus.Walaupun bff kau tu buat kau terase pg td atau tgh emosional then kau tetibe pulak terasa tak pasal then kau akan bertindak untuk bongkarkan rahsia die kt org yang baru kau kenal tadi.Di larang sama sekali.

Bagi aku mempercayai satu antara yang lain adalah penting.Dan kau punye tahap konfiden haruslah tinggi untuk melakukan sesuatu perkara.Kau kene tahu mane yang baik mane yang buruk.Bagi aku kwn yang baru aku kenal tidak akan aku mempercayainya 100% hanya kerana kulit kau mulus,mulut kau ade madu ...o0o0 tidak sama sekali aku mempercayai kerana aku perlu tahu hati die karat ataupun tidak.

Aku jugak jenis yang x makan saman for the certain time.Aku akan bertindak kerek jika orang itu kerek dgn aku.I mean aku da puas senyum kt kau,da lembut cakap dgn kau tp kau pulak tkde angin takde ribut nak buat muncung itik dgn aku dan buat muke ketat.Salah org la kalau kau nak aku tegur kau weh!!Kan aku da ckp aku ni friendly,tp friendly bertempat da kalau org tak nak friendly dgn aku bek tak payah.Buang kudrat aku dan tambahkan wrinkle kt muka aku je pk pasal kau!!Cett!!

The most important thing kau patut tahu pasal aku.Aku sgt emotional TETAPI aku takkan emotional tak tentu pasal depan orang.Maksudnya tak de ah aku nak masam muke dgn kau hanya kerana masalah aku dgn org lain.Paling kurang aku lepaskan tensi aku kt fb je.Sebab aku tak suke org nak libatkan org lain dlm masalah peribadi aku.Umpanya 'kerja tetap kerje,,,personal privacy luar bidang kerje kau'..betul tak??Tapi kalau org tu yang cari masalah dgn aku memang la aku masam muka dgn kau!!sounds aragony..Yes i am!!


Tengok muke aku pon da tau aku mmg seorang yang cheerful bile jumpe mcflurry dan akan friendly bile jumpe org yang satu friendly and 1 kepala dgn aku.Bukan share 1 kepale.WTH??

p/s:if kau tegur aku secara baik,aku akan layan kau dgn baik..
      kalau kau layan aku mcm taik..aku akan buang kau jauh2 mcm taik jgk!!

bye..Thanx usha!!

No comments: