Saturday, May 21, 2011

Tutorial:simpel 'serabai' shawl

Assalamualaikum...

Malas la nak celoteh panjang berjela2 umpama dr Malaysia ke Mesir.Penat kot!!Ok la malam ni,disaat ini dan ketika ini,i will officially representing my 4th tutorial how to wear a shawl just for u oll(s) penggemar shawl dan bajet hot n cool like me...TETT!!

Actuallty style ni inspired by me sendiri and aku tak tau la maybe people outside there da tahukan.Td petang aku hang out dgn lil sis aku p cr makan.Lps tu aku gatal n rase mcm2 nak belit2 shawl kt kepala aku.Lebih kurang je dgn video yg aku buat dulu...Lupe ??Ok cikidot here...Kenapa tetibe aku tukar pesen because aku da cube belit lps tu shawl yg aku pakai panjang gile dan x tau cmne nak adjust .Sampai tahap aku rase nak bakoo je shawl td.Namun dgn ketabahan hati dan kesabaran yg cukup mendalam ,maka aku telah berjaya serabaikan shawl aku dgn jayanya.Jum tgk kt bwh ni.



Kau org tgk betol2 ok...sgt simple dan easy to wear di mana jua anda berada biarpun di dalam hujan lebat dan guruh berdentum3 korang boleh pakai jgk:)

  1. Pakai shawl di atas kepala.Buatkan satu panjang dan satu pendek.Lepas tu pin dkt belakang.
  2. Bahagian pendek td bawakkan ke bahagian opposite dan pinkan dkt pipi.Jangan cucuk pipi pulak.* Boleh tutup neck korang *
  3. Ambikkan bahagian panjang kemudian bawakkan ke atas kepala.Tak perlu thigh just selempang atau buat loose tahap maksima.
  4. Repair yg patut and korang da siap sedia untuk pergi meronggeng
Side notes:Sila abaikan neck inner aku yg warna paink dan sememangnya bukan neck inner pon.Itu adalah tudung yg aku bantai je dan the one and only yg ade dpn mate aku.Rembat je le..:*)


Lepas da penat serabaikan shawl haruslah aku bg pose ys super expose.HAHHA!!Thanx to photog sbb sanggup melayan kerenah aku.
Ouh...lagi satu kenapa aku buat tutorial statik ni because lg cergas,pantas dan sgt effective.Tak perlu vidoe yg kene bukak mulut or watsover.

Selamat mencuba...Bye

Thanx usha dude:)

No comments: