Tuesday, May 17, 2011

Tips:lajukan broadband with a simple step

Assalamualaikum...

Hye everyone..da makan?mandi?tgk tv??tido??pelempang nak???Ok aku tak nak ckp panjang..opss...aku tak mo taip panjang2 namun yang demikian aku harus berbuat demikian because now  i'm gonna share with u all macam mane nak lajukan speed broadband anda dgn step yg simple je.Aku dulu pernah cube la prompt window system jadah sume ni but not for speed tapi untuk scan virus-virus liar yang merosakkan segala dokumen dan data2 yg terkumpul dalam memori komputer.

So skang aku  nak bg ilmu kt korang ni bukan nak merosakkan hampa suma tau...heeee...Ok lets go bebeh..First thing u should.
  1. Of course la turn on ur laptop/pc...then connect ur broadband lps tu connect to the internet la.
  2. Korang jgn pikir selama ni korang pakai broadband hanya untuk access to the internet semata2 but u should know IP Address untuk broadband korang2 sume...Ha...da idea kt sini..So lets check it out for ur IP address HERE.
  3. Ape lg korang kene buat.Pi bukak notepad korang untuk copy segala code dan IP Address.
  4. Pergi ke start>all program>accessories>notepad..Copy code kt bawah ni:
c:\windows\system32\ping IP ANDA -t
 * U oll kene taip sendiri la yea code kt atas ni...cause aku da disable right click malas da nak setting balik..Kau nak ke tak nak??Simple je coding atas ni.Kan??So ape lg taip je le..*_)
Aku bg gambaran sket ye dokk:


* Dekat IP ANDA tu...korang letak IP Address yg korang copy dkt link aku bg tadi.

5.  Lepas tu save as kan dekat desktop...desktop ok dan save as name ping.bat.
6.  Lepas da save korang bukak balik notepad yg korang save kt desktop tu.Then akan keluar ini mcm:

 

* Actually nanti akan kuar reply from...bla..bla..bla....but dun worry aku punye kuar request time out tp kelajuan broadband aku meningkat jugak ah dr 23 saat ke 19 saat :)..Laju ar bebs..Wakakaka.Biarkan je tau even time out ke time in ke.

Ouh yaa....aku nak habaq lagi ni...sepanjang korang online pastikan command prompt ini dibiarkan terbuka mcm korang bukak tingkap rumah di pagi hari.It is because command prompt ini akan berfungsi dan memproses apa yg patut sepanjang korang berinternet yaa!!

P/S:Selamat beramal ..kalau tak jadi jgn salahkan aku..WTH??

Bye..thanx ushaa..:)

No comments: