Monday, June 6, 2011

Pesen or fesyen

Assalamualaikum...

Welcome back ..I thought yesterday was my last entry.Namun aku bangkit kembali.dengan new entry for today.Aihh biasalah hormon pompuan ni tak tentu kejab elok kejab sewel kejab rase nak bakoo je and wateverlah.Talking about women ni kan mcm2 ade la mcm tagline astro 'macam-macam ada'.

Malam ni aku nak ckp pasal pesen or in english we said fashion.Aku jugak adalah salah seorang penggemar fesyen namun bukanlah dgn niat bergaya untuk menampakkan diriku lagi hot mahupun act cool je dpn public figure.Sebabnya dah memang diri aku sudah azali tidak hot!!Bile bercakap pasal fashion plak banyak pulak kategori die i mean sgt universal.Fashion tudung like pakai tudung tak bape nak siap or tak berape nak lekat,lps tu fesyen baju pulak kecik kt luar panjang kt dalam.Fashion kasut pulak mcm2 la kasut boot Phua Chu Kang pon da ade yg berani pakai pergi shopping kt shopping complex!!Slumber rite??Nak buat cmne da advance sgt bile berfesyen.Keikhlasan hati perlu jugak bile berfesyen:)

My opinion about fashion is depends on individual as long as tidak melanggar ajaran atau hukum Islam for Muslim la.Bagi aku fashion ni sgt penting di mana kau tidak akan digelar outdated atau out of date,Tapi tak kesah la kalau da jenis tak suke bergaya.Bile pakai baju tu nak yang tu je xmo tukar lain2 da.Takkan nak pakse pulak.

Fashion jugak akan membantu kau apabila kau terpilih untuk menghadiri majlis yang grand atau majlis yang ikut theme.Lets say kau dapat satu undangan party bla..la..la and the theme are hijau rimbun /flora fauna.So dari situlah kau kene pandai serikan badan korang dr atas sampai bawah.Agak2 la dgn theme party tu.Barulah tidak menyimpang dgn ape yang da ditetapkan Sebab itulah aku cakap fashion ni penting .Fashion make u more fashionable!!Serlahkan gaya anda with ur own style.

Tidak dinafikan pempuan sekarang iaitu orang Malasia kite ade satu penyakit iaitu fashion addicted.Like me also tgk Yuna pakai chantek gile ah.Aku pon nak jugak mcm tu.But i realized ,aku tak boleh nak tandingi Yuna mahupun Hana Tajima.Sudah dilahirkan sebegini..What the??Well am just simple girl and live in the round world like balls.Heeee.Bukan itu sahaja kalau aku keluar je pergi mana2 tak payah nak ckp la mmg sume nak dipandang hot mcm Hana Tajima mcm aku la perasan hahha!!Kadang2 ade yg aku tgk berpakaian pon da mcm nak buat konsert padahal pergi bundle je kot.Tidak boleh dinafikan fesyen sekarang mmg da tiade limit everybody want look hot and cool di mata2 yang memandang.

Only short entry i had describe for u guys.No more idea..Ade mase aku continue lai..Bye..

Thanx usha :)

No comments: