Tuesday, June 7, 2011

Tips:panjangkan/labuhkan baju & variasikan with ur own style

Assalamualaikum..

Hye guys..come back with a simple yet useful tips.Entry panjang xnak kalah betol.Nak panjangkan lagi tp malas.Well aku da emang dasar pemalas pon.Malam ni aku nk kasi tips la.Tapi bab kasi tips ni aku ok je.Tak malas or kedekut ,nak bg ilmu x yah la kedekut sgt!!

Sebenarnya kan aku ade banyak collection baju yg long sleeve tp panjang die pendek hahha.I mean labuh baju tu tak mengizinkan aku untuk aku pakai mcm tu je.Dulu tak pe mak aku bebel 1 guni pon aku buat dek je tetap nak pakai baju senteng ..tp sekarang da agak dewasa aku da pandai membezakan baju tu kecik atau besar untuk dipakai.Miahaha.

Tak nak bebel sudah.Korang pernah tak terpikir baju korang yang pendek/senteng belambak2 tapi segan nak pakai.Jadinya aku akan bg tips untuk menampakkan baju kau yg pendek itu menjadi sedikit panjang.Boleh tutup kau orang punye bontotlah atau nampak gah tatkala korang berjalan2 lenggang kangkung di shopping complex mahupun pergi Jom Heboh *:).


Look at my picture above.Outer is peach color and shorter one ..Then how to make my shirt become longer??I wearing an extender which black color.Simple and easy rite??Lepas ni xdelah kau nak tarik2 baju kau yg da mmg pendek tu.Extender ni aku dapat kt bundle je.Murah dan sgt fleksible.It's same like singlet la and i chose soft cotton material so that xde la panas sgt bile kau pakai 2 layer rite.Tak payah la nak p midvalley ke JJ ke kt bundle pon kau boleh dpt cantik and many colors u can choose and pick.


The second one i choose an extender to match with a jacket.


On top of that,an extender that u wore can match with jacket too.Kirenye kau variasikan fashion with ur own style.Sebab itu aku pilih extender color yang flexible so u can match sesuke hati kau je.Actually kalau jacket tu dibukak mcm open air lg nice.Tapi keseksian my extender sgt terlamapu maka aku terpaksa tutup la kt bahagian atas .Hehe.


Easy rite??Dalam dunia ni xde sume yang senang dan xde yang susah jugak.Ape yg penting kerajinan korang untuk menjadikan sesuatu bnde tu menjadi lebih baik.Baju yang pendek da jd masalah dan makin complicated.Saje nak kikis duet BF mintak baju baru.HAHHA!!

p/s:no more excuse after this:)

Bye..thanx usha...

No comments: