Thursday, June 16, 2011

Long time ago...

Assalamualaikum..

Pepagi bute aku update blog ni coz tak boleh tido.Tetibe ade bunyik bising seperti kebiasaan beberapa bulan yg lalu..Da lame x dengar bunyik itu..Argghhhh....fedap betol aku !!

Entry tah pape la kan..Dulu aku ni boleh dikatakan seorang budak eh budak ke .....zaman2 sekolah la aku ni seorang yang sgt keras kepala dan tahap kemalasan aku tahap evo !! Aku selalu ponteng kelas,bile masuk je tingkatan baru aku akan pilih untuk duduk di meja belakang sekali dan dkt dgn pintu dgn harapan aku dan kwn aku dpt keluar sesuke hati time cikgu membebel kt dpn.Agak2 bosan dan tak paham ape cikgu tu bebel aku pon menyelinap keluar !!

Aku jugak tak perna siapkan homework aku dgn bantuan diri aku sendiri namun aku lagi sanggup copy and tulis yg kwn aku punye,Balik je sekolah aku lg sanggup tgk tv sampai ptg lps tu keluar g  round2 kg mcm usop sontorian ,malam pulak dengar radio pastu tido lwt2 mlm.Kalau da tido lwt ape lagi der ,keesokan pagi ponteng ar kelas..Alasan sakit kepala sbb study sampai lwt malam..Miahaha...Bagus tak..bagus tak??Aku rase mak aku pon da jemu dgn perangai anak die ni..Hahha !!

Rekod kedatangan aku kt kelas tak pernah bersih..Dalam 1 mggu konpem ade je tando '0' kt attendance book.Bukannye ape ,aku kdg2 kesian tgk attendance book tu tak berseri dr atas sampai bwh tande '/' ni je haa..Bosan tgk jd aku pon mencorakkan kehidupan buku kedatangan dgn tanda ni '0'.

Waktu sekolah menengah form 3 ar aku ade 4 org kwn yg satu kepala dgn aku yg suke duduk paling belakang they was fie,dibah,suhada ,lomeng ( lomeng ni nama kegemaran ).Kami belima ni boleh dikatakan hantu kelas la.Bukan hantu jalanan mahupun hantu kak limah.Waktu kelas bahasa Arab ...5 kepale ni la yg selalu huru -harakan kelas..Kau jgn main2 Bahasa Arab y0o0oywyw0o0o...KAmi berlima akan pilih untuk bersembang topik2 yang hot dan jgk buat bising di kala org lain tgh fokus belajar. Aku duduk 2nd last,maka apabila mahu bersembang dgn slumbernya aku dan kwn aku ni toleh ke belakang sampai habis kelas tu !! Pernah sekali di ketika itu masih terpahat kt otak aku ..cewaahh..Sedang syiook kiteorg bersembang lps tu background gelak kuat2 konpem la.Tetibe ustazah kiteorg baling duster kt arah aku n the geng..Fuhh ..nasib baiklah kepantasan kwn aku menundukkan kepala die dan duster jatuh berdempet kt lantai..Huhu..Marah aii ustazah,,,Tak tahan baling duster beb !!

Kiteorang jugak akan masuk lmbt lps waktu rehat.Orang lain da nak khatam belajar kiteorg berlima ni baru je menjejakkan kaki ke kelas.Lepas tu bile cikgu tnye kiteorg jwb ar dkt kantin td lambat dpt makanan..Hahha..Macam la org lain boleh dpt dulu,padahal budak2 kelas aku pon sama jugak rehat boleh je masuk awl.Nak buat mcm mano cikgu eh itulah trademark kiteorg =_=.

Kalau diingatkan kembali seronok zaman dolu2 ni.Macam2 perkara yg boleh menyentuh jiwa,menggegarkan jantung dan menggelikan hempedu !! Sesuailah dgn aku yg malas ni,kakak n adik aku sume sekolah bagus2 ,sekolah agama top kt Ganu pulak tu,aku ni ha sekolah dpn tu jak,bawak basikal nasib baiklah sampai sekolah kalau aku buat gila sampai bandar lah gamaknya !!

Tetibe rindu gilak kt depa..Da masuk form 4 kiterog da berpecah..Sorang pindah sekolah teknik,2 org lagi still sekolah yg same tp lain2 kelas..2 org tu bijak tahap dewa kot !! Ambik sains tulin,aku sains sosial tu pon bape je yg lepas.

Tapi 3 org da menamatkan zaman2 tak tentu arah.2 org tu da dpt anak,tggl aku sorang lps tu sorang lg still membelek2 buku kt UIA kot !! Haha.Itu kisah form 3..Masuk form 4 aku pasang niat kononnya aku nak bekajar rajin2,nak buat bagus2 je,,Kononnya..Da dpt kelas aku duduk belakang jugak !! Hamek kau !! Memang aku cari nahas !! Tak boleh ar jiwa aku ni nk kt belakang jugak tak mo dpn2..Tolong la pucat jgn jd super poyo !! Tapi aku dgn kwn yg form 4 ni ok la..Ok la means that not so good.Well,same jgk perangai mmg tak ubah,cumenye aku kurang ponteng sbb da masuk form 4 till 5 cikgu mcm strict giler kot !! Aku tewas melakukan kejahatan2 lampau.Hehe.Ape yg membuatkan aku tak ponteng dan semangat nak buat homework adelah kerana berbekalkan tunjuk ajar cikgu add math aku !! Garang gile sampai aku jd rajin dan bersemangat untuk tidak attend kelas beliau !!Bhahaha !! 

Time form 4 ni aku ade mengalami satu penyakit sampai tahap aku rase mcm seorang yg gile looser !! Perghh..mmg give up dan rase nak quit je.Bile class account aku rase mcm nak nanges ade,nak jerit pon ade.Rase nak bgtau satu sekolah tu aku tak suke subject account !Time class account mesti aku rase down gile,da la duduk paling belakang tak paham cikgu ajar,tak dengar cikgu ckp lps tu bile buat exercise pure2 pandai.Bile cikgu tnye aku dgn kwn2 aku ni buat pandai.Memang pandai pon buat cm g2.Tak kemana la jwbnye.

Lepas tu ade satu hari tu aku dgn kwn aku ni kan rase kiteorg punye kestupidan tahap tak boleh bwk berunding..Cikgu kiteorg bg exercise lps tu die suruh siapkan dlm berapa minit tah.So kene belance la,name pon account kan..Da smpai mase cikgu pon menjerit 'sape yg da siap dan balance sile angkat tgn '.. Mak ai sume angkat tgn except aku n kwn aku !! Lepas tu cikgu tak perasan sbb kiteorg duduk belakang ,ape lg aku ni cpt2 la angkat tgn sekali..Padahal buku aku bersih gile kot !! At the time,i can't do anything,otak mcm blur giler mmg kene basuh pakai clorox la beb !!

Tak tahan ar time tu ,mmg aku surrender aku ckp aku da xmo study account .Yang tak tahan penyakit tu ikut jangkit sekali dgn kwn aku.Huhuhu...Kesian kami berdua da mcm katak di bawah cawan plastik !! Tapi kwn aku ni ade kelebihan die,die terrer english..Subject phis cs and chemistry,even time class die ok2 je tp bile exam mark die mantap gak ah !! Aku ni ha..haishh hape pon tak boleh.At last penyakit aku ni was revealed time trial exam.Start dr situ cikgu bg special class for us..Dan semangat aku bangkit kembali untuk study account.And yeaahh...aku berjaya subject account !! Thanx cikgu..muah...muahh..HAHHA!!

Anyway,me damn miss my friends.Miss all the moment we had created together,,Touching ar...nak nanges ar cmni. ( tipu ).Rindu la nak buat perangai comel tu lagi.Tak tahu bila lagi kan..

Bye...than usha:)

No comments: