Thursday, June 16, 2011

Show off......

Assalamualaikum..

Entry pendek sbb xdek idea nak taip panjang2..Aku sekarang suke sgt up-to-date apabila menggayakan shawls.Tapi xde lah nak up-to-date sgt itupun sbb source of entertainment kt rumah ni ade,kalo x aku pakai je tudung bawal tu sampai ke akhir zaman.

Then,first thing u should know world..pengaruh shawls yg mcm pesen2 sekarang ni was introduced by HT ( Hana Tajima ).I mean bukan la die yg buat shawls lps tu org sume nak pakai tudungkan..Tapi yang aku maksudkan gaya HT menggayakan shawl memberi impak besar kpd semua perempuan yg bertudung kt Malaysia ni incuding me!!Aku tak paham, dulu aku ni seorang yg pemalu nak lilit2 bagai shawl lps tu nak kene research care pakai shawl yg hot gile dan bajet hot mcm HT an.Tapi sekarang bile tgk kt luo sane bersepah2 da berani pakai shawl yg pelik2 then aku pon terikut same.See...aku rase aku mmg seorang yg ketinggalan zaman memakai shawl yg chantik2..Wewowowo.

Now,tak now jugakla , aku begitu rajin search video and tutorial how to wear shawl dan adaptasi jugak ubah citerase sesuke hati aku je.Tak delah nak ckp aku ni fashion disaster ke ape bnde tp sometimes the spontaneous idea give u superb work !! Kau cube ,try and test sendiri lps tu berangan dan perasan dpn mirror then snap ur pic lps tu upload kt FB..Then nanti kwn pon dok puji2 kau ,sebok tnye ''eh..lawa la ..cmne nak pakai shawl cm ni?? ''..Kan?Kan?I told u what??Kau da boleh jd seorang yg perasan menjadi inspirasi tiap wanita yg tgk FB kau...WTH u pucat!!HAHHA !!

Jika anda mahu style tudung sekarang haruslah rajin research dan try and error by your own.Macam aku buat la,,lantakla kau nk ckp aku buang mase ke,perasan cun lawa ke..At least aku ade effort to try and bringing something new in my shawl style haha.Here we go and u might also like this link rite??Nak tgk link sile scroll down.

  • http://www.stylecovered.com/2011/05/30/the-tutorial/
  • http://www.stylecovered.com/2010/06/18/hijab-pashmina-tutorial/
 * Kalau nak lg senang just click at left side box blog aku ni haa.Aku de listkan link yg same dgn link aku state above korang just go trough to the link:)



* Sedikit adaptasi dr aku ,my first trial adelah loose style, shawl maroon color tu dan my first tutorial for this style i buat for my lovely reader * cehh ,,mcm pemes je * hahha.

Ok lah...ckp panjang tak gune dok...U oll leh korek2 la entry tutorial ni,biase je xleh lwn la org2 yg bagus der..Wa pon byk lg kene belajar..

Bye,,,thanx usha:)