Friday, April 1, 2011

scrub badan

Assalamualaikum

Hye....rajin secara membuak2 mau update blog ni..Aku xde nak cite ape sgt tp jari aku ni yg gatai nak menaip.Well ,ikut gerak jari namun hati yang gatal ..
U oll kat sini biasa pakai  scrub badan??Scrub muka ??Scrub kaki??Sume x pernah!!Ok aku faham.Kadang2 manusia ni rambut je sama hitam tp hati dan perasaan x same .Unfortunately,persoalannya adakah memakai scrub perlu ade hati da perasaan ataupun main rembat je rase nak pakai kau pakai je.Forget it....

Well aku ni mungkin x sama lah dgn korang.Aku ni kadang2 menjaga  dan menitikberatkan penjagaan badan.Aku tak bermaksud korang tak ambil berat  ke hape kan.Terutama waktu mandi.Mugkin bg korang pakai shower gel sudah cukup untuk membersihkan sisa2 daki baki pd body u oll.Tapi u oll kene pk baik2 dan gunalah ketajaman minda setajam pisau iron chef kt AFC channel tu.Sabun tidak cukup membersihkan segala kekotoran tau.Ia mungkin membersihkan secara luaran sahaje.Itu pendapat aku lah.So the other method instead of shower gel is using body scrub.Ce tgk kt bwh ni:

* The body shop body scrub.Ini cilok kt google.Aku x mampu pakai yg ni.Pakai murah2 je.Heee

For me lah body scrub ni perlu sebab ia boleh menghilangkan segala kekotoran malah melicinkan dan melembapkan kulit badan.Ia jugak berfungsi untuk menanggalkan sel kulit mati.Ops..sebelum terlupa scrub muka aku x pakai okay..Sgt takot untuk menempek bnde2 begitu sbb kulit muka aku sgt sensitip.Scrub badan ni pon aku pakai base susu or yoghurt.Biasenye bahan2 yg berasaskan susu ni bagus sgt untuk kulit nanti kesan kulit u oll mcm kulit baby baru lahir tau.Da la mcm kulit baby putih gebu pulak tu..Sape x mo mcm tu an.

Kalau pergi spa ,aku x tau lah dierog pakai scrub jenis ape tp ade yg boleh menghilangkan panau pd badan pon ade jgk tau..FYI aku xde panau tp haritu tgk kt TV ckp psl scrub yg boleh hilangkan panau.

Macam aku lah tgk pada tahap kerajinan aku ,kdg2 aku pakai 2 kali seminggu.Kalau minggu dpn mls nak scrub so at the time aku scrub badan aku dgn penuh semangat kereta waja!!Sampai mengelupas tgn pon pernah jd jgk.Kalau hari ni da pakai lps tu esok aku keluar dan badan terdedah dgn habuk dan debu2 jalanan so aku kene rajinkan diri untuk scrub buat kali kedua ;-).Biarpun aku sedar scrub badan sgt memenatkan urat2 tgn aku yg x kental ni.

Lupe lak nak bgtau da bebel panjang ni u oll mesti nak tau aku pakai scrub ape kan..Atau u oll x nak tau pon.Tak kire lah nk bgtau jgk.Aku pakai scrub which is cosway product .Bioglo shower scrub.Scrub ni ,sgt nourishes and softens.Suke sgt3 sampai bercucuran airmata time scrub bdn.Kenapa aku suke sgt scrub ni because the scrub content with yogurt and honey.Memang peberet aku lah.Murah je x sampai 20hengget pon.Lg ade promotion buy 1 get 1 free..Lagi aku suke.

Most important is scrub ni tak terlalu kasar mcm sea salt scrub.Sangat sesuai untuk kulit sensitip mcm aku.Bile scrub xde lah rase sakit sgt namun memberi  kuasa pembersihan yg sgt luar biase mcm super power!!

Jadi ape lg ,berfikirlah secara rasional .Jom scrub badan mlm ini jgk..

Thanx usha my entry.:D

No comments: