Sunday, April 17, 2011

BUNUH DIRI...bukan trend baru

Assalamualaikum...
Okay...gigi aku sakit!!....Aku nak ckp bnde lain bukan psl gigi...Nak ckp pasal bunuh diri ..Bunuh diri sekarang bukan fesyen lame, da up to date mcm fesyen berpakaian jgk.Kalau dulu  fesyen yg femes kini digayakan balik adalah Vintage,Tapi  trend/fesyen bunuh diri ni memang terkenal sejak dahulu kala lagi.|
Kalu tak caye meh aku tunjuk:

  1. Total of murdered case pada 2009 sebanyak 1,579 kes .Meningkat sebanyak 18.8 % drpd 12,270 pada 2008.
  2. Agensi Polis Kebangsaan Korea melaporkan Korea Selatan mencatatkan kadar bunuh tertinggi di dunia,di mana dilaporkan untuk tahun 2008.
  3. Jepun juga mengekori rapat * macam aksi lumba lari pecut kt sukan Sea..dgn catatan 19.1 kes bg setiap 100,000 orang.
  4. Punca utama bunuh diri adalah masalah psikologi/psikiatri iaitu 28.28 % dan punca masalah fizikal/penyakit 21.88 % dan 16.17 % adalah punca ekonomi.
  5. Golongan yg berusia >61 cenderung untuk bunuh diri iaitu 31.65 %,dan mengekori kurang jarak golongan yang berusia 41-50 manakala usia 31-40 mencatatkan 17.2%,16.65% pula bagi mereka berusia 51-60 tahun.
Aku igtkan golongan muda yg paling ramai bunuh diri tp yg tue kertu ni lg ramai.. Maybe masalah kelurga kot.Anak2 nak brg branded ke ,dieorg x mampu lps tu husband/wife dieorg pon sama naik dgn anak nak brg branded2..haiih manusia...* Memandai je aku buat statement!!

So,what ur opinion guys??

Bye..thanx usha:)

No comments: