Thursday, April 14, 2011

Semangat ..PARENTS

Assalamualaikum...

Semalam my parents and my lil bro reached safely at Sultan Mizan Terengganu Airport.Syukur sgt sbb tiada apa2 yg berlaku since they were there dan jugak perjalanan pergi dan balik,pon nothing happened..Alhamdulillah..* Rase mcm spokeperson kt formal event je...haha... 

You know what guys??Semangat aku kembali pulih ..Er...u guys outside there especially my neighbourhood tu pun kalau dieorg bace la entry ni ...Korang tgk aku steady je dok mendap kt umah and kuar rumah pon 2 hari sekali mcm tu la * tapau lunch food and went to cousin house... BUT one thing u should know...since parents aku xde , aku sgt takot pada BAYANG-BAYANG SENDIRI. *TETT...

I dont know why,when i heard sound of motorbike engine,org berjalan-jalan kdg2 bunyi budak2 kayuh basikal aku rase nak lempang je bdk2 tu!!...sambung,,my leg mcm berat gile nak jln ,pastu rase mcm patah tgn nk unlocked pintu tgk sape yg mai!!Eh...jab....jabb....is that we called 'TAKUT PADA BAYANG-BAYANG SENDIRI"...arghh.....i need cikgu BM to teach me now!!now!!...Miahaha.

Serious..okay....itu perkara normal sepanjang aku ditinggalkan keseorangan,tak kira lah kene tinggal 1 hari ke 2 hari ke 265 hari ke.Yang tu mmg satu hal..Lagi kalau orang datang rumah sambil hon motor .dan aku berjalan kura2 menuju ke pintu dpn,dieorg nampak je kepala aku ni trus cakap '' dek,nak GAS satu,,"..DAMN!!Ini hal memang out of control der!!Aku sgt nebes bile aku nak unlock lock pad dan rantai yg panjang gile dkt tong GAS.Gigil2 tgn aku...Actually,malu dgn pak cik/abang tu...Dieorg pandang je aku time nak bukak kunci and rantai hiasan tong GAS tu..* Memang perasan!!Kes ni mmg x leh blah ar...Well...aku ngaku mmg aku seorang yang 
' shy-shy goat ' .

Waktu malam adalah waktu yg selamat bg aku..Sebabnya,no disturbia..I mean tgh malam2 xde lah org datang nak beli GAS ke,datang nak melepak suke hati buat mcm rumah kau ke an..Tapi itu lah....tu lah pasal...Ermm....

Ape yg aku nak ckp aku mmg x biase nak handle hal2 mcm tu...Biase kalau org dtg rumah je...automatik mulut aku ni jerit ' abah '...tu pun kalau die ade kt rumah,kalau x de jerit 'ma'. System mulut aku ni kan ade controller ;-) .Bile org yg xde kaitan dgn aku dtg rumah aku jerit parents aku TAPI bile kwn2 aku yg dtg system yg control mulut aku ni pandai pulak die diam!!Pelik anak ajaib kan??kan??


Ini bukan takot pada bayang2 sendiri...Tapi sedang menyusun jari and ready to play fingers game!!

So now...aku da dpt semangat baru!!Yeahh...tepuk dahi ( 2X )...Lepas ni da tak gentar untuk hidup dlm rumah sendiri.* Tak nak gune ayt takot dgn bayang2 sendiri..Lps tu pulak x payah nak kecoh bile org dtg rumah juz rilex , chill and cool...Semestinya saya rasa sangat bertenaga sekarang!!

p/s : thanx abah and ma beli pashi yg gojes and nice 'Jubah'...i like very strong!!

Bye...thanx usha!!

No comments: