Thursday, March 31, 2011

Tips:Won't look crowded when dress-up

Assalamualaikum.

Holla everyone..moga indah2 belaka di hari Jumaat yg sgt mulia ini.Today i'm gonna show u fashion tips that will help u x byk pon sikit pon jd lah!!I guess u oll mungkin da tau tp aku tetap nak share jgk even u oll da tau or mmg x ambik tau walaupon sebesar kuman.Bercakap psl fashion ni mmg byk ah kan.fashion tudung,baju,pants,skirt,kasut dan mcm2 lagi.Kalau aku nak taip mungkin makan 2 3 page gak ah mmg kalah essay time exam kot!

Aku sebenarnya sgt suke kpd bnde2 yg simple namun akan memberi impak yg sgt gojes walhal x gojes pon .Kalau aku hang out p giant lah contohnye,mmg simple mcm pakai nak pergi melawat jiran kt rumah sebelah je.Tetapi aku letakkan satu identiti yg org akn ckp 'woow...she look pretty gojes'..Kau x nak ke cm g2..haha..Ok2 da x nak mengarut.Ape yg aku nak bgtau is aku tidak suke berpakaian yg crowded means that sarat dan serabut dr atas sampai bawah telapak kaki.I mean bersarat2 mcm mak minah nak balik kg ke hape ke kan.So take a look guys :

* First thing u should know when u berbaju kurungg.Tak kira lah kurung moden ke,tak moden ke,baju kurung tahun 2010,kebaya ke.Most important design kt baju .Mcm baju i kt ats ni corak abstract tapi byk tone kt baju ni.So,bile nak match dgn tudung perlulah match with plain tudung.Kalau x ,nanti u oll looks like alam flora fauna juga hutan hujan tropika and very crowded yoo.So ,beware guys bile mau match dgn tudung,shawls atau pon kain yg menutup kepala anda perlu lah yg plain ok.

Lagi satu,aku suke match tudung yg contrast dgn baju.U oll tgk baju i kan warne quite soft and light kan.So aku match dgn tudung yg dark color and contrast tetapi masih mengekalkan warne puple.So takdelah u oll nampak senada je dgn bayangan satu warna.Simple bukan.

* This one pon same jgk.Baju yg aku pakai agak kebunga-bungaan ibarat ade taman dlm hati ah dan sudah nampak crowded lps tu jem pulak..Aku kenekan with black cardigan and shawls pon black plain.Aku x nak kelihatan crowded jd aku gayakan  pd inner aku supaya x nampak suram sgt.Aku pakai dwitone inner and clip pd inner.Satu lg an,blouse quite long if u oll nak kasi lawa u oll pakai lah cardigan yg pendek sedikit supaya nampak cool lah kononnya.


* Last but not least.Memang minah sempoi.Inilah diri aku yg sebenar2nya.Tuhan saje yg tau.Same jgk mcm aku dok pot pet pot pet kt ats td.Kalau da pakai baju plain maka match lah tudung anda dgn corak2 mahupun bunga2 ataupun buah-buhan tropika.Tak adelah u oll nampak stay je kan.
Tgk flip flop tu penting mmg x leh blah ah.Kalau p kt Rizalman eh perunding image yg femes tu.Konpom die gelak kt aku lps tu adalah ayt die yg melampau2 kan..HAHA.

That's all guys.Hopefully this tips will help u a lot dear.Maybe next time u will do it and make it ur own style..

Thanx usha my entry..Bye;-)

No comments: