Saturday, March 12, 2011

Tips;Kulit muke merah dan berseri

Assalamualaikum..

Hye...hari ni mau kasi tips lagi.Ouh seingat aku dgn menggunakan daya ingatan aku yg x berapa bagus ni kan,aku belom buat lg entry ni..Well....siput vavi berjalan tersangat slow dan sungguh sopan ,begitu jua line internet kt umah aku ni..Disebabkan itulah aku malas nak check post sama ada aku da buat ke belom entry ni..Waakklu...ah ..memang..buat byk2 kali bagus x payah la ekau nak cari kt older post ..yedak??

Geram tak kalau tgk person especially gegirl,yg mempunyai kulit muke yg putih mulus lps tu merah2 sikit ,berseri x perlu pakai blusher??Geram bukan..mesti  kau tgk mcm fedap gile,ape psl kulit die cantik sgt.Heee..ok aku xnak seksa u oll dgn kata2 aku yg langsung x membawa makna apatah lg untuk mendapat award!!

Bahan-bahan sgt simple ok:
  • Tomato
  • Susu tepung
I'll give u two option,di mana u oll boleh gunakan hirisan tomato sahaja dan sapu pada kulit muke ,lps tu biarkan selama 2-3 minit.Amalkan 2 kali seminggu.

Second option,u hiriskan tomato kecil2 and hancurkan bersama susu tepung.Susu tepung bertindak sebagai bahan masker.Then, u oll sapukan pada muka mcm pakai masker tu,biarkan selama 10-15 minit ,kemudian cuci dan bilas seperti biasa.

Senang bukan??X yah menghabiskan masa dan duit di spa or saloon,buat sendiri je kt umah<_*

p/s : kalau nak lg effective makan je buah tomato mcm korang mkn nasi :D

1 comment:

Zaqiyah said...

salam ziarah..bgus tips ni..!thnkas 4 sharing :)) i'm newbie, jemput2 snggah n fllow blog sya dear :)