Saturday, March 12, 2011

Perempuan WAJIB bace!!

Assalamualaikum...
This nite aku nak share ngn korang pasal tuala wanita.* NAMPAK MUKA AKU YG SERIES!!..sinonim lah dgn org perempuan...For u guys nak bace pon boleh..This fact,x tau lah sejauh mane kebenarannya,cume i got this info from my lil sis..So aku da tau n mau share that info with u oll.


Ape yg u oll bayangkan when u look at picca above??Sorang jawab,dua,tiga...seratus jawab..Bagus2..aku terima sume jawapan korang.First picca adalah pad herba and second pad yg belambak kt pasaran like KOTEX,LAURIER, ermm byk lg la kalau aku nk taip.

Ape yg aku nak bgtau pasal herba pad.Mungkin ramai kt luar sana sudah mengetahui kebaikan pad herba ni,namun aku tak pernah cube malah lagi suke kt pad yg ade kt market.I mean herb pad ni biase dijual di kiosk2 or kedai2 kosmetik and jamu ke hape tu an.Ape yg aku tau pasal herba pad ini:

  1. Diperbuat daripada ekstrak tumbuhan semulajadi.
  2. Mempunyai nano silver
  3. Mempunyai ion negatif
  4. Berkualiti tinggi dan tidak mudah tembus
  5. Bau pad herba ni agak wangi lah kot ..dgr kwn aku sot set dgn aku.
  6. Mengurangkan senggugut
Lain2 aku x pasti ape lg kelebihan pad tu.tetapi AWAS!!U oll tahu tak bahawa PAD HERBA NI BOLEH MEMBAWA KEPADA PENYAKIT KANSER BERDARAH.Meh aku cite sket...

Ok pad tu kan mempunyai ion negatif untuk menarik dan memudahkan pengaliran darah beku semase 'period' sekaligus mengurangkan senggugut..Namun yg demikian info yg aku dpt adelah,apabila kite kerap memakai pad tersebut menyebabkan pembukaan lubang rahim  yg sgt luar biase dan menyebabkan pengaliran darah tanpa henti.Ia dikesan sebagai KANSER BERDARAH.

* Buktinye,dr cite kwn adek aku sendiri,mak kpd kwn adek aku la..da kawen okay...die dtg period tetapi dlm tempoh terlalu lama periodnye x henti..Lantas mak cik ni p la check.Doctor ckp die da kene penyakit KANSER BERDARAH dan doc jugak telah mengesan bukaan lubang rahimnye tidak seperti bukaan lubang rahim 'yg standard org da kawen'.Apabila ditanya punca kepada penyakit ni adalah penggunaan herba pad tersebut dan salah satu punca adalah ion negatif tersebut.Mcm aku cite kt ats nun.

Cube u oll fikir selama 2 minit 66 saat.Herba pad ni tidak mengandungi bahan kimia kan...Kalau x ade ,kenape pad itu ade bau yg sgt kuat.Basically yg aku tau,,bau tu memang sumber chemical yg utama!!Betol tak,,betol tak.Sorang pon jadi ar ,sila jawab ya!!Bahan kimia ni sgt tidak selamat okay wahai sekalian alam.

Last 3 month aku ade pakai jgk pad jenis ni..tp bukan yg herba namun sama fungsi dgn pad herba.Tapi da tau ,aku xmo pakai da..
Ouh ya...Picca yg aku tunjuk tu sample je tau..Jgn u oll p terjah kedai u oll beli tu ckp bukan2 lak..Heeeeeeeee.Tak banyak sgt ,at least aku nak u oll tau..Then kalau u oll bandingkan dgn pad yg ade kt market,like KOTEX, pad tersebut mmg tak ade baukan.So dari segi bahan kimia sudah selamat lah kt situ..

So ape lagi,bertindaklah seperti sang kanchil.;D

p/s : thanx for reading this entry

4 comments:

nurul aiyOo said...

yeke ?? sy pn pakai pad nih .. siap jual ... huhuh .. ntah lee .. hehehe ...

P U C A T said...

saye dpt info dr kwn kpd adek saye..
die sndiri cite..
pasrah je la..
but im not sure jenis yg cmne..
yg pasti yg herba la..

Chenta Momon said...

hmm...sy xpandai bab2 kimia ni,,tp kalau bau tu adalah sumber chemical yg utama,,means bnda2 yg ada bau ada bhn kimia la ea...
then psl statement ni "PAD HERBA NI BOLEH MEMBAWA KEPADA PENYAKIT KANSER BERDARAH"....are u really sure about this?? so then,,how about this :
http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Tualawanitapuncabarahpangkalrahim_/Article/index_html
menteri kesihatan dah pun menafikan yg tuala wanita bkn penyebab barah...tapi tapi tapi,,as been stated in that article :"Berdasarkan kajian sebuah persatuan pengguna, antara punca utama wanita diserang barah pangkal rahim adalah disebabkan penggunaan tuala wanita yang diperbuat daripada bahan buangan termasuk kertas terpakai."
oke...skng cuba bygkn kalau menteri kesihatan mengiakan kenyataan tu,,org ramai nak beli pad x? kilang2 bt pad kompem tutup,,ekonomi ngra cmna plak...
pape pn,,terpulang ats diri individu...pilihan ditangan anda...bak kata loreal,,kerna dirimu begitu berharga (:

P U C A T said...

to chenta momon:thanx 4 ur info..
actually i kan da state kt entry i tidak tahu sejauh mane kebenarannye...i juz inform for those yg x tau.