Sunday, August 7, 2011

she got nothing...but..

Assalamualaikum..
I learn this from someone...but someone wasn't appear in my life...can't see in real world but u can looking in true heart..but...i don't know because i mengarut already ngahahaha..

Can i repeat again this words " she got nothing ...but"..This words really touch my heart and beku dlm hati ...

Dia tak pernah merasa hidup dalam keluarga besar apatah lagi memiliki rumah besar tapi dia masih lagi mampu memberi senyuman yg tidak dpt kugambarkan dgn kata-kata..Very impress:)

Dia tak pernah makan makanan yg sedap sedap tp dia sudah begitu bersyukur dgn hanya memakan nasi putih berkuahkan minyak dan berperasakan sedikit garam kerana bagi dia itu sudah cukup untuk mengisi perut asalkan tidak terbiar kosong.

Dia tidak pernah meletakkan kain yg mahal pd badan,tidak pernah bersepatukan kulit dan tidak jugak meletakkan wangian pada badan tp dia sudah  cukup dgn hanya berpakaian compang camping dan berkaki ayam atau membaiki selipar jepun selagi selipar itu tidak dimakan usia.Kerana die sudah biasa hidup sedemikian rupa.

Dia juga tidak pernah hidup dgn entertainment ,tidak mempunyai saluran informasi namun dgn berbekalkan al-quran,sejadah dan telekung sembahyang menjadikan hidupnya begitu sempurna dan tenang sekali..

Dia jugak tidak pernah merasa hidup berkeluarga ,tidak mendapat layanan sempurna tp beliau percaya hanya pada yg satu di atas sana yg sentiasa bersamanya sehingga akhir hayatnya juga membimbing hidupnya lebih barakah.

Dan dia yang kumaksudkan adalah merujuk kepada seorang wanita yg begitu tabah menjalani liku liku hidup biarpon hidup sehelai sepinggan.Wahai manusia bersyukurlah dgn apa yg kita ada sekarang kerana kita tidak tahu begitu ramai sekali di luar sana yg hidup mereka lagi susah dr hidup yg kita ade sekarang,,


Bye..thanx for reading


No comments: