Thursday, August 18, 2011

i'm proud being ex-student

Assalamualaikum..

Dua atau tiga tahun lepas,aku selalu dilanda kemurungan tahap tidak bahaya apabila menjelangnya bulan puasa.First sekali sbb first day puasa kt hostel ,kau tahu hostel yg tak best tu.Nak balik tak larat sbb kampung jauh di pantai timur.Hanya dapat ku tekan nombor 013-948**** untuk mendapat khabar berita dan wish selamat berpuase to my dad n mom.I was like duduk kt obersea je.Miahahaha..

Saat saat terakhir berpuase ,semua mcm nak gila,bukan gila sbb assigmnet belambak-lambak pending dkt setengah abad pon ade ..Tapi gila nak balik kg tak sabar mahu raya.Satu dorm bergegar dgn bunyi lagu raya.
* belum diikuti suara latar bajet penyanyi lagi *.Tapi hati aku masih lagi tak keruan.2 minggu sebelum raya bergegas ke terminal bas putra/pudu mencari tiket.Buat penat dgn naik tren pergi balik RM2.40 x silap ,tiket sold out !!Tiket flight apatah lagi orang book sebulan sebelum raya tp aku seminggu sebelum raya bajet bos air asia/firefly nak lyn aku kan.:(


Time tu aku rase down gile,tahap mahu masuk hospital tanjung rambutan.Sanggupkah aku beraya di kuala lumpur yg sunyi sepi.Ouhh...nehi babuji...nehii....Aku tekad,aku sanggup ponteng class just because nak dptkan tiket balik kg.Never give-up.Proses yg sama akan berlaku setiap tahun di mana sepanjang aku belajar di sana.Kau tahukah erti penat bulan bulan puasa kehulu kehilir naik tren cr tiket.Penat hoiii !!

Tapi...tapi...tapi....nasib selalu menyebelahi aku.Di kala otak aku bekerja keras memikirkan cmne nak balik kg sambil dgr lagu raya 'dari jauh ku pohon maaf' hampir menitis air mata,my sis yg sulong text me...'jom la balik sesama ,tahun ni turn aku raya kt kg '...Ya Allah ,terus aku turn off radio dan tak heran da lagu raya tu sbb hati aku kembali pulih.Wehuu...fenomena ini sentiasa akan berlaku yaww.Sedih mak.

Kini aku bebas,aku bebas dr segala-galanya,aku bebas dr kemurungan,aku bebas dr kerunsingan dan aku juga bebas dr kepenatan berulang-alik dr tren pandan jaya - tren PWTC..lega,mental cool.Why??Becuase aku sudah menjadi bekas pelajar..Tiada lagi istilah mane nak study ,mane nak cr baju raya,mana nak pergi cr tiket ...Tiada lagi bebs.Dan aku bangga sbb aku dapat menjalani ibadat puasa di kg terchenta bersama parents dan adik terchenta.I repeat i'm proud being ex-student.Kalau da jd ex-student at least aku kerja pon kt Terengganu jugak.Tak perlu pk masak-masak lg sbb sudah jelas masaknya.

Teman teman susah dan senang ,dan teman-teman berbuka puasa:
To be continue.......


Bye...thanx for reading:)

2 comments:

Anonymous said...

bestnye dah abis blaja..slmt brpuasa.. =))

P U C A T said...

to princess:yes..best sgt..
selamat berpuasa jgk