Friday, August 26, 2011

ouh..ye ke??patut la :D

Assalamualaikum

Salam Jumaat and selamat menyambut hari raya yg bakal menjelang tibe.I was like tak sabar nyeeeeeee........tahun ketiga beraya sebagai pekerja dan tahun ni dpt cuti raya panjang lima hari je pon..Kau pon nak kecoh:).

Ouh..ye....ha'ah betul la....hahha....Talking about ouh ye ke??Kata kata manis yg pernah disebut oleh manusia when they very first time met me...Ouh ye ke...patut la...Dan apakah persoalannya...I don't know how to explain the situation of " ouh ye ke...patut la"...U know guys...hampeh konpem korang tak tahu walau sebesar tahik cicak kan :*(.Let me tell u;

First situation:
' Putihnya kamu...pakai ape eh??'...Then i asked her back...
"Ape yg putih kak??"....Kulit kamu la yg putih takkan baju kot...then i replied
"of course la baju putih a.k.a dlm hati  " because at the time i worn white baby-t...Kalau aku jawab mcm tu tersengih siput bab* la akak tu.
After that i replied dgn jujur..." saye suke pakai shower gel yg content susu especially susu kambing"...Then akak tu jwb balik "ouh ye ke...patut la "

Second situation:
Kedai jamu/kosmetik..One customer asked the promoter ...
" i nak cari product yg boleh cerahkan kulit and boleh hilangkan bintik2 hitam"..Situasi di mana die tak perasan aku ade kt sebelah die ni.Promoter jawab kt die " akak nak yg liquid atau sabun ketul berketul2??"..
i nakk................" eh kulit muke u cantik,u pakai product ape "..tak sempat die jwab dgn promoter tp die tnye aku balik..I jawab " facial soap herb and honey sendayu tinggi je and safi moisturizer "
"Ouh ye ke??Patut la."

Third situation:
Bersembang kencang kt opis ...bla...bla..bla....patpunpatpunpam...
Opismate tnye " U suke mkn madu x?"..I jawab i suke je sbb ritu i rembat maadu mak i punye.Kadang2 minum waktu pg tatkala ketidaksihatan badan."
Then die jwb " ouh ye ke....patut la"...Patut ape?? " Patut la putih "...erm...madu boleh putihkan kulit ke guys.I didn't know about the fact tp yg i tahu madu boleh cantikkan dan muluskan kulit.

Tiga situasi di mana aku diserang bertali arus dgn soalan 2 yg tak mencabar keegoan aku walau sikit pon:).Kalu tnye aku anak mat saleh mak cina ke ok jugak.Tak pon tnye lahir kt old trafford sebelah rumah parents beckam baru ar tercabar ego wa hehehe.

BTW u oll sudah buktikan aku ni putih,i didn;t admit it but sudah terang lg bersuluh ..yaa ...aku ngaku la mmg putih pon ngahahaha..To end up aku merasakan kulit aku like black already...wewuuuuuuuuu :(

p/s:thanx yea manusia 2 sekalian

Bye,,,thanx for reading




No comments: