Sunday, September 18, 2011

starting from now,i need to learn a lof of thing.

Assalamualaikum.

Hidup ni nampak je easy right??Macam kau makan nasi ambik pinggan ,bukak periuk nasi then ceduk nasi lps tu simbah kuah !! Then ready to melahap..Sebab tu la budak 6 tahun pon pandai buat sbb sudah di ajar dr pre-school lg.Just take a easy as u all think.But how smart you are,why u live in this life,kenapa tak jd beruk-beruk atau ayam ayam kt belakang rumah je..Tak payah pk panjang ,tak payah serabut otak nak pk banyak2 bnde for today and the next day and day day seterusnya.

I just thinking that,my life before had too much of sweetness and sourness but payauness never *_).Kadang kadang kita pernah juga terasa dengan sikap2 orang sekeliling kita di mana tindak tanduk kita tidak disenangi by people around you ,padahal korang da buat se-hebakk yg mungkin.Why??This is because you never learn how to impress people around u,same like me..hari hari bekerja hidup aku dibantu oleh orang orang rapat dengan aku.Kadang kadang pepagi buta nak pergi keje moto tak nak hidup pon terjerit-jerit panggil "abah !!moto tak hidup!!".Urghh...why not I;m ask my dad to teach me how to tengok2 and godek2 moto tu..Then after this i don't need to jerit2 my dad because i da ada kuasa merepair moto kan..Ye dak peeps??So boleh tak hidup berdikari tanpa berdiri atas kaki orang lain.

Aku akui my weakness melampaui segala-galanya,i do something without knowing my full confidence but i need someone to guide me then i will the confidence itu ada pada aku..hehe...When u do something without knowing ur confidence -level then the thing getting worse.Kadang kadang aku rasa aku ni seorang yg stupid sgt,buat something tak boleh nak pk pakai kepala otak aku tapi pakai kepala lutut!!Eh gurau je.Yaa,,,i do admit my weakness ,tak mampu buat sesuatu keje seorang diri,rasa tak betul la,bile proceed rasa macam totally wrong,kadang2 orang suruh aku call someone pon aku dok cakap sorang2 dalam hati apa yg perlu aku cakap.Eh betul ke ,eh salah ke..Erghhh....confius !!

Aku perlu banyak belajar rather than bergantung atas bahu orang.Why not aku write a short note how to be a independence person and smart ever !!Walaaaweeyy..aku mmg tak mampu.Totally i can't do it.Now i feel so scare and lemau to face hari hari mendatang tanpa orang yg sentiasa menolong aku.Bukan mengambil kesempatan but the way she guides me make me improve a lot.The way she talk make me impress and wanna be like her also.

So please,please and please *berapa banyak pelase * hafizah a.k.a pucat stand up now * tgn pegang dada,kepala tgk atas *..Shout louder and say "u can do it and can do better and better !!"Muhasabah diri..Serious aku sgt takut untuk menhgadapi masa masa mendatang.:(

sekian luahan hati..Bai!!

Thanks for reading.

3 comments:

Ieqahgajah said...

yess..u can be better dear :)
n very best

P U C A T said...

ieqah:TQ DEAR:)

Martika Diyana said...

babe.. u're better than what u expect la babe... positive thinking is the key :) be strong and unlearned form the past :)