Saturday, January 15, 2011

Khasiat Tepung Beras Pulut!!

Semalam  aku kasi tunjuk kt u oll cmne nak stylekan tudung ala2 Yunakan...
Hari ni aku rase baek nak kongsi   pasal kecantikan kulit badan...
Kalau u oll tgk entry aku mesti u oll thinking about  masakan eh nyah..Ah xde maknenye ..seriesly aku mmg x pandai masak ok!!
X mau cite panjang  ...tepung beras pulut??Ape boleh dibuat dgn tepung beras pulut ni ek..

Now dengan tepung beras pulut ni u oll boleh cantikkan kulit badan u oll...Nak tau camne ??
  1. Gune tepung beras pulut ni dlm 2 -3 sudu and u oll campurkan dgn air...( Anggaran kalo u oll malas nk buat byk kali u oll bleh buat stock untuk recycle then keep in fridge ok )
  2. Jangan terlalu pekat and xnak terlalu cair..pandai la u oll bajet ye...
Bila waktu yang sesuai gune bnde alah ni??
  1.  Pakai waktu  mandi..suke hati ko la mandi pagi ke,malam ke,,siang ke!!
  2. Carenye ...u oll ambik campuran tepung beras pulut dgn air ni then u oll sapu ke seluruh kulit badan.Jangan x bilas pulak nyah...Kasi bersihlah lps da sapu and buat sedikit massage.Nak cantik kene rajin meh!!
  3. Same cam u pakai sabun mandi la nyah oi...
  4. Amalkan seminggu sekali ok..insyaAllah berkesan
* Kalo u oll nak pakai 2-3 hari sekali pon boleh jgk..Aku takot yg alergi kulit susah la..ade yg salahkan aku  bg info. Padahal nye kulit u oll yg bermasalah..:p
* Mesti cube cz hasilnye kulit jadi lebih gebu,mulus ,putih and licin bak sutera...Senangkan ..X payah pergi Spa menghabiskan duit yg x berape nak ade..hehe...

SELAMAT BERAMAL!!

No comments: